Monitoring temperatury chłodni
System monitoringu temperatury TruckOnline jest przystosowany do monitorowania i rejestracji temperatury. Urządzenia telemetryczne – lokalizatory GPS – są wyposażone w:
- sześć wejść do podłączenia profesjonalnych cyfrowych termometrów.
- interfejs radiowy, pozwalający na pracę w systemie bezprzewodowym, nie wymagającym połączenia stałego.
System nadaje się do instalacji we wszystkich pojazdach używanych na rynku.
Użytkownik systemu monitorowania temperatury ma możliwość poglądu wartości temperatury ONLINE zarówno w aplikacji na:
- komputerze stacjonarnym,
- na smartfonie.
W obu przypadkach, oprócz podglądu wartości ONLINE, można założyć progi alarmowe oddzielnie dla każdego termometru z osobna, jak również dla każdego monitorowanego obiektu. Po wystąpieniu zdarzenia alarmowego aplikacja do monitorowania pozwala na wizualizację zdarzeń na mapie wraz ze wskazaniem dokładnej lokalizacji pojazdu GPS i zdarzenia. Poniżej przykłady jak monitoring GPS może pomóc kontrolować temperaturę wewnątrz przestrzeni ładunkowej.
Krok 1.
Krok 2.
Krok 3.
Proszę wybrać typ floty i ilość pojazdów
RAPORTOWANIE – monitorowanie temperatury
Wybierz rozwiązanie dla siebie. Nasze rozwiązania umożliwiają podłączenie do:
- czujnika lub czujników otwarcia drzwi,
- czujnika pracy agregatu chłodniczego (czas pracy agregatu),
- czujnika poziomu paliwa agregatu,
- 6 termometrów cyfrowych,
- interfejsu radiowego (brak przewodów łączących termometry).
Oferowane przez LINCOR urządzenia, możemy zainstalować w Twoich samochodach za pośrednictwem naszych autoryzowanych warsztatów mobilnych lub możesz zainstalować je samodzielnie. Na poniższym filmie prezentujemy w jaki sposób w bardzo krótkim czasie, osoba mająca podstawą wiedzę na temat mechaniki i elektryki, może zainstalować monitoring temperatury GPS.
Wszystkie pojazdy chłodnie, do których można zainstalować lokalizator GPS wraz z systemem umożliwiającym rejestrację temperatury w chłodni dzielimy na:
- pojazdy osobowe i dostawcze do 3.5 tony,
- pojazdy ciężarowe z nadwoziem typu solówka,
- pojazdy ciężarowe z nadwoziem typu solówka z przyczepą,
- pojazdy ciężarowe z naczepami.
Każde z powyższych rozwiązań wymaga innego podejścia do rejestracji temperatury i tym samym doboru innego rozwiązania do skutecznego monitorowania temperatury i raportowania HACCP.
Różnice pomiędzy systemem radiowym instalowanym samodzielnie a profesjonalnym systemem przewodowym to przede wszystkim ilość danych przesyłanych do serwera oprócz temperatury. W przypadku systemu przewodowego instalowanego na stałe, możesz oprócz temperatury otrzymywać dane z CAN takie jak:
- stan licznika,
- poziom paliwa,
- obroty silnika,
- informacje o zużyciu paliwa,
- identyfikacja kierowcy i wiele innych.
System bezprzewodowy instalowany samodzielnie nie ma możliwości pobierania plików z cyfrowego tachografu. Jeśli jest to jedna z Twoich potrzeb, wybierz system profesjonalny instalowany na stałe.
Jak samodzielnie zainstalować monitoring temperatury ?
Na skróty:
Pojazdy osobowe i dostawcze do 3.5 tony
Jest to najprostsze rozwiązanie do monitorowania temperatury i tym samym najtańsze. Wymaga lokalizatora GPS wyposażonego w cyfrowe wejścia do rejestracji temperatury lub interfejs radiowy. W tej konfiguracji, monitorowanie i rejestracja temperatury jest dokonywana bez potrzeby instalacji droższych lokalizatorów GPS z własnym zasilaniem. W pojazdach osobowych i dostawczych bardzo rzadko dochodzi do odłączenia głównego zasilania.
Instalacja do monitorowania temperatury jest wykonywana przez profesjonalnego instalatora LINCOR lub możesz tego dokonać samodzielnie. Film instruktażowy jak zamontować system radiowy, prezentujemy powyżej.
Pojazdy ciężarowe z nadwoziem typu „solo”
Instalacja lokalizatora GPS wraz z systemem rejestracji temperatury odbywa się podobnie do systemów w pojazdach osobowych i dostawczych do 3.5 tony. W tym przypadku, ze względu na możliwe zakłócenia zasilania systemu monitoringu temperatury, proponujemy instalację droższego lokalizatora GPS – LX1 – wyposażonego we własne – awaryjne zasilanie.
Taki lokalizator LX1 jest wyposażony także w cyfrowe wejścia do rejestracji temperatury. Instalacja rejestratora temperatury jest wykonywana w standardowy sposób czyli są to połączenia bez użycia systemu radiowego. Możesz oczywiście zamontować samodzielnie system radiowy, ale stracisz możliwość przesyłania danych z CAN jak również nie będziesz mógł skorzystać ze zdalnego pobierania plików z cyfrowego tachografu.
Pojazdy ciężarowe z nadwoziem typu „solo” z przyczepą
W przypadku zestawów z przyczepą mamy dwa możliwe rozwiązania rejestracji temperatury.
Sposób pierwszy
Instalacja dwóch rejestratorów temperatury, jeden w pojeździe a drugi w przyczepie. Oba lokalizatory GPS muszą być klasy LX1, czyli posiadać dodatkowe zasilanie. Rozwiązanie polegające na instalacji dwóch oddzielnych urządzeń rejestrujących, wiąże się z podwójnymi miesięcznymi opłatami – za dwa oddzielne urządzenia. Jest to najskuteczniejszy sposób, który zapewnia ciągłość danych jak również gwarancję rejestracji temperatury chłodni w sytuacji rozłączenia zestawu.
Sposób drugi
Instalacja nadajnika radiowego w przyczepie, transmitującego sygnał odczytany z termometrów do pojazdu wyposażonego w odbiornik z rejestracją temperatury. Proszę pamiętać, że jest to transmiter a nie rejestrator i lokalizator GPS. Ten sposób ma dużą zaletę – cena jest podobna do ceny autonomicznego rejestrator z lokalizatorem gps oraz nie ma opłat za nadajnik radiowy w przyczepie, ale niestety nie obędzie się bez wad. Takie rozwiązanie nie będzie spełniało funkcji rejestratora temperatury (HACCP) jak przyczepa straci kontakt radiowy z pojazdem. Jeśli znajdziesz się w sytuacji w której będziesz musiał pozostawić przyczepę z towarem u klienta a pojazd z lokalizatorem GPS i odbiornikiem pojedzie w inne miejsce, do chwili kontaktu radiowego z pojazdem nie będzie podglądu i rejestracji temperatury.
W obu przypadkach możesz skorzystać ze sposobu samodzielnej instalacji systemu radiowego. Musisz jednak mieć na uwadze wszystkie za i przeciw, występujące podczas odpinania przyczepy. Termometr radiowy jest przyporządkowany wyłącznie do jednego urządzenia GPS.
Pojazdy ciężarowe z naczepą
Jest to bardzo podobna sytuacja do pojazdu solowego z przyczepą. W tym przypadku mamy ciągnik siodłowy i naczepę z agregatem. Tutaj mamy trzy możliwe rozwiązania.
Sposób pierwszy
Instalacja dwóch rejestratorów temperatury i lokalizatorów GPS, jeden w ciągniku siodłowym do kontroli pojazdu a drugi w naczepie. Oba lokalizatory GPS muszą być klasy LX1 i posiadać dodatkowe zasilanie. Wiąże się to z miesięcznymi opłatami za dwa oddzielne urządzenia rejestrujące temperaturę.
Jest to najskuteczniejszy sposób rejestracji temperatury, który zapewnia ciągłość danych jak również gwarancję rejestracji temperatury w sytuacji rozłączenia zestawu.
Sposób drugi
Instalacja lokalizatora GPS klasy LX1 do ciągnika siodłowego i połączenie termometrów poprzez przewody łączące ciągnik siodłowy z naczepą. Wymagana jest instalacja dodatkowych złącz pomiędzy ciągnikiem i naczepą oraz standaryzacji tego rozwiązania w całej firmie. Jeśli naczepa z agregatem i rozwiązaniem rejestracji temperatury tego typu zostanie podpięta do cięgnika, który nie będzie wyposażony w rejestrator GPS, temperatura nie zostanie zarejestrowana.
Jeśli naczepa będzie wyposażona w termometry odczytujące temperaturę i dodatkowe złącza do transmisji sygnału cyfrowego, takie samo złącze musi być także w ciągniku siodłowym. Ten sposób ma dużą zaletę – cena jest niższa od ceny autonomicznego lokalizatora GPS oraz brak jest opłat za lokalizator GPS z rejestracja temperatury w naczepie, ale niestety nie obędzie się bez sporych wad. Takie rozwiązanie nie będzie spełniało funkcji rejestratora temperatury jak naczepa straci kontakt fizyczny z ciągnikiem. Jeśli znajdziesz się w sytuacji, w której będziesz musiał pozostawić naczepę z towarem u klienta a pojazd pojedzie w inne miejsce, do chwili kontaktu fizycznego z ciągnikiem nie będzie podglądu i rejestracji temperatury.
Sposób trzeci
Instalacja nadajnika radiowego w przyczepie, transmitującego sygnał odczytany z termometrów do pojazdu wyposażonego w odbiornik wraz z rejestratorem i lokalizatorem GPS. Proszę pamiętać, że jest to transmiter a nie rejestrator. Ten sposób ma dużą zaletę – cena jest podobna do ceny autonomicznego lokalizatora pojazdu GPS oraz brak jest opłat za lokalizator GPS w przyczepie, ale niestety nie obędzie się bez wad. Takie rozwiązanie nie będzie spełniało funkcji rejestratora temperatury HACCP jak przyczepa straci kontakt radiowy z pojazdem. Jeśli znajdziesz się w sytuacji w której będziesz musiał pozostawić przyczepę z towarem u klienta a pojazd pojedzie w inne miejsce, do chwili kontaktu radiowego z pojazdem nie będzie podglądu i rejestracji temperatury.
W przypadku zestawów, możesz skorzystać ze sposobu samodzielnej instalacji systemu radiowego. Musisz jednak mieć na uwadze wszystkie za i przeciw, występujące podczas odpinania naczepy. Termometr radiowy jest przyporządkowany wyłącznie do jednego urządzenia GPS.