Skip to content
Facebook Instagram YouTube
+48 22 599 45 00
LOGOWANIE   Truck Online
  TruckOnline
  • O firmie
  • Oferta e-TOLL
  • Monitoring GPS
    • Śledzenie i lokalizacja GPS pojazdów
    • Nadajniki GPS do samochodu
    • Lokalizator GPS samochodu
  • Kariera
  • Kontakt
  • Fundusze europejskieEU Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego
  • Rozwiązania
    • MONEYCARE – JAK MOTYWOWAĆ KIEROWCÓW
    • MONITORING GPS NACZEP I PRZYCZEP
    • RANKING KIEROWCÓW GRYWALIZACJA
    • INSTALACJE GPS W TRUCKONLINE
  • Przewodnik
    • Monitorowanie Paliwa
    • Zdalny odczyt cyfrowego tachografu
  • Gdzie działamy
    • Monitoring GPS Hrubieszów
    • Monitoring GPS Warszawa – monitoring GPS i lokalizacja pojazdów ONLINE na mapie GOOGLE.
    • Monitoring GPS Gdańsk
    • Monitoring GPS Kraków
    • Monitoring GPS Szczecin
    • Monitoring GPS Poznań
    • Monitoring GPS Przemyśl
    • Monitoring GPS Nowy Sącz
    • Monitoring GPS Piła
    • Monitoring GPS Częstochowa
    • Monitoring GPS Krosno
    • Monitoring GPS Lublin
    • Monitoring GPS Zielona Góra
    • Monitoring GPS Opole
    • Monitoring GPS Białystok
    • Monitoring GPS Katowice
    • Monitoring GPS Olsztyn
    • Monitoring GPS Kielce
    • Monitoring GPS Bydgoszcz
    • Monitoring GPS Chełm
    • Monitoring GPS Konin
    • Monitoring GPS Koszalin
    • Monitoring GPS Gorzów Wielkopolski
    • Monitoring GPS Jelenia Góra
    • Monitoring GPS Zamość
    • Monitoring GPS Ciechanów
    • Monitoring GPS Kalisz
    • Monitoring GPS Elbląg
    • Monitoring GPS Biała Podlaska
    • Monitoring GPS Tarnów
    • Monitoring GPS Wrocław
    • Monitoring GPS Rzeszów
    • Monitoring GPS Bielsko-Biała
    • Monitoring GPS Legnica
    • Monitoring GPS Tarnobrzeg
    • Monitoring GPS Suwałki
    • Monitoring GPS Wałbrzych
    • Monitoring GPS Toruń
    • Monitoring GPS Piotrków Trybunalski
    • Monitoring GPS Ostrołęka
    • Monitoring GPS Łomża
    • Monitoring GPS Leszno
    • Monitoring GPS Krasnystaw
    • Monitoring GPS Kołobrzeg
    • Monitoring GPS Sosnowiec
    • Monitoring GPS Świnoujście
    • Monitoring GPS Gliwice
    • Monitoring GPS Gdynia
    • Monitoring GPS Bełchatów
    • Monitoring GPS Janów Lubelski
    • Monitoring GPS Oświęcim
    • Monitoring GPS Kolbuszowa
    • Monitoring GPS Łowicz
    • Monitoring GPS Nowa Dęba
    • Monitoring GPS Leżajsk
    • Monitoring GPS Jasło
    • Monitoring GPS Radom
    • Monitoring GPS Przeworsk
    • Monitoring GPS Ciechocinek
    • Monitoring GPS Łańcut
    • Monitoring GPS Płock
    • Monitoring GPS Jarosław
    • Monitoring GPS Stalowa Wola
    • Monitoring GPS Mielec
    • Monitoring GPS Inowrocław
    • Monitoring GPS Dębica
    • Monitoring GPS Sanok
    • Monitoring GPS Kraśnik
    • Monitoring GPS Włocławek
    • Monitoring GPS Tomaszów Lubelski
    • Monitoring GPS Słupsk
    • Monitoring GPS Wałcz
  • FAQ – Często zadawane pytania
    • Monitoring i Kontrola Paliwa za Pomocą Oryginalnego Pływaka
    • Monitoring i Kontrola Poziomu Paliwa Przez Sondę Paliwa
    • Kontrola i monitoring zużycia paliwa
    • Monitoring i Kontrola Paliwa Poprzez Przepływomierz
    • Monitoring i Kontrola Poziomu Paliwa Przez Szynę CAN
  • Słowniczek
    • Monitoring GPS Pojazdów
    • Monitoring Floty Pojazdów GPS
    • EcoDriving
    • Monitoring paliwa
  • GPS
    • Namierzanie satelitarne
    • Śledzenie pojazdów
    • Monitoring do samochodu
    • Kontrolowanie floty GPS
    • System lokalizacji pojazdów
    • Urządzenia do samochodów
    • Technologia GPS
    • Pomiar paliwa
    • Monitorowanie GPS maszyn budowlanych
    • System zarządzania flotą transportową
    • Lokalizacja samochodu
    • Monitoring pojazdów – cena
    • Lokalizacja GPS
    • Monitoring auta
    • Monitorowanie samochodu – namierzanie pojazdów GPS
    • System monitoringu pojazdów
  • Śledzenie GPS
  • Blog

Monitoring i Kontrola Poziomu Paliwa Przez Sondę Paliwa

lokalizacja pojazdów

Czy sonda analogowa może być cyfrowa, czy sonda cyfrowa może być analogowa? Różnorodność określeń serwowanych nam przez dostawców systemu monitorowania floty jest przerażająca. Okazuje się, że kupiliśmy sondę z wyjściem analogowym ale sama elektronika tego przyrządu jest cyfrowa, więc jaki to typ?

Zacznijmy od początku. Sonda paliwa to kilkudziesięciocentymetrowa rura z układem elektronicznym instalowana na stałe do monitorowanego zbiornika paliwa. Odbywa się to poprzez wywiercenie otworu w monitorowanym zbiorniku paliwa i przymocowaniem sondy. Sondę łączy się przewodami z akumulatorem pojazdu i rejestratorem GPS.

Pod względem komunikacji sondy dzielą się na:

  • sondy cyfrowe,
  • sondy analogowe

Pod względem sposobu pomiaru, dzielimy na:

  • sondy pojemnościowe,
  • sondy ciśnieniowe
  • sondy ultradźwiękowe

Sonda cyfrowa, bez względu na sposób pomiaru, jest połączona z rejestratorem GPS za pośrednictwem magistrali cyfrowej. Taki sposób połączenia gwarantuje możliwość zdalnej diagnostyki, wpływania na parametry działania jak również możliwość zdalnej wymiany oprogramowania. Tak, tak! Dobrze słyszeliście. Sonda ma oprogramowanie (ang. firmware), które decyduje o tym jaką wartość wyśle do rejestratora GPS.

W zależności od typu pojazdu, w którym została zainstalowana sonda paliwa, ustawia się odpowiednie parametry jej pracy. TruckOnline jest w stanie zdalnie oszacować większość parametrów pracy takiej sondy począwszy od napięcia jakim jest zasilana poprzez ilość paliwa w danej chwili a skończywszy na wersji zainstalowanego w niej oprogramowania.

Cyfrowa sonda paliwa wysyła do rejestratora GPS sygnał cyfrowy bardzo ciężki do zakłócenia. Przerwanie obwodu jest natychmiast sygnalizowane i rejestrowane. Wpływanie na monitorowane parametry poprzez zakłócanie magistrali cyfrowej jest praktycznie niemożliwe.

Sonda analogowa wymaga przemyślanej i BEZBŁĘDNEJ konfiguracji już przy instalacji systemu odpowiedzialnego za monitorowanie gps paliwa. Tu nie ma mowy o błędach ludzkich. Pomyłka lub zmiana konfiguracji takiego produktu kosztuje przyjazd instalatora, cięcie przewodów i wyłączenie monitorowanego pojazdu z eksploatacji. Taki produkt wysyła do rejestratora sygnał analogowy (napięcie). Mimo tego, że pośrednio istnieje możliwość sygnalizacji odłączenia lub przerwania obwodu możliwość zakłócenia monitorowanej wartości pomiarowej jest bardzo wysoka.

Zamów indywidualną wycenę

Oddzwonimy i opowiemy o naszym systemie

Skorzystaj z kalkulatora

Dopasujemy ofertę do Twoich potrzeb

Dział sprzedaży +48799399197, Obsługa klienta +48225994500

Metody pomiaru pojemnościowe, ciśnieniowe, ultradźwiękowe stanowią tylko tło do prezentowanego monitorowanego wyniku pomiaru. Dla użytkownika systemu monitorowania GPS, które ma za zadanie między innymi monitorowanie paliwa, nie ma to większego znaczenia. Istotą jest bezawaryjne działanie, serwis i kompleksowa integracja cyfrowa z nadajnikiem GPS.

Dokładność pomiaru sondy paliwa jest szerszym zagadnieniem, na które składa się kilka aspektów. Należy w sposób jednoznaczny odróżnić dokładność teoretyczną prezentowaną w karcie katalogowej producenta sondy od rzeczywistej dokładności pomiaru ilości paliwa w monitorowanym zbiorniku paliwa. Rzeczywista dokładność to składowa następnych parametrów do których zaliczamy np. warunki w jakich jest monitorowany pojazd czy maszyna budowlana.

Teoretyczna dokładność pomiaru zależy od zastosowanej przez producenta technologii. Zazwyczaj waha się ona w granicach 0,5 %. Jest to dokładność, którą producent uzyskuje w warunkach laboratoryjnych!

 

Warunki rzeczywiste czyli takie w jakich sonda pracuje na co dzień zawierają czynniki, które mają zdecydowany wpływ na błąd pomiarowy:
– sposób eksploatacji pojazdu z zamontowana sondą paliwa. Pomimo tego, że wartość definiującą monitoring paliwa gps może być uśredniana to i tak w przypadku pojazdów pracujących w trudnych warunkach czyli np. pod różnymi kątami nachylenia w stosunku do pozycji neutralnej jak również w pojazdach posiadających nieregularny kształt zbiornika paliwa wartość ta może być niemierzalna. Tutaj błąd jest bardzo wysoki lub pomiar nie będzie w ogóle wykonany.
– błędy kalibracji systemu pomiarowego. Instalator może wykonywać kalibrację przy minimalnie przechylonym pojeździe a tym samym ilość paliwa będzie błędna.
– wiodący producenci sond paliwa mierzą temperaturę paliwa i na tej podstawie wprowadzają korekcję. Większość producentów nie bierze jednak pod uwagę, że paliwo podczas jazdy jest dodatkowo podgrzewane.

Średni błąd pomiarowy przy założeniu instalacji sondy w pojeździe nie pracującym w trudnych warunkach nie powinien przekroczyć 5%.

Dla kogo sonda:
– pojazdy ciężarowe, dostawcze jak również maszyny budowlane nie pracujące w skrajnych warunkach ze zbiornikami o regularnych kształtach.

Wypróbuj Monitoring GPS paliwa przez sondę


 

DZIAŁ SPRZEDAŻY

+48 799 399 197

OBSŁUGA KLIENTA

+48 22 599 45 00

Strona główna » FAQ – Często zadawane pytania » Monitoring i Kontrola Poziomu Paliwa Przez Sondę Paliwa

TruckOnline
Facebook Instagram YouTube
  • O firmie
  • e-TOLL
  • Monitoring GPS
  • Fundusze europejskie
  • Kariera
  • Eco driving
  • Zdalny odczyt tachografu
  • Blog
Lincor Software sp. z o.o. sp.k. ul. Puławska 538, 02-884 Warszawa