Fabryczny System Telemetryczny TruckOnline
Wszyscy wiemy, że w kategorii jakości, najlepiej wypada hybrydowy fabryczny system telemetryczny monitorowania pojazdów wraz z opcją ecodriving. Jakość i trafność oceny kierowcy jest bardzo dobra ale cena najwyższa. Z raportu dowiesz się poza kilometrami pokonanymi przez pojazd co powinien zmienić kierowca w technice jazdy aby jeździć ekonomicznie oraz co jest oceniane i w jakich kategoriach.
- zużycie paliwa podczas jazdy,
- zużycie paliwa z obciążeniem
- zużycie paliwa bez obciążenia
- zużycie paliwa na postoju
- czas pracy silnika na postoju
- ekonomiczny zakres obrotów silnika
- jazda z tempomatem i bez w stosunku do zużycia paliwa
- hamowanie silnikiem
Na tej podstawie system liczy tzw. wskaźnik ekonomiczności czyli np. ile litrów paliwa jest potrzebne do przewiezienia 1 tony ładunku.
Niestety nie ma róży bez kolców. System monitorowania pojazdu czyli fabryczna telemetria jest idealna dla firm posiadających tabor jednego producenta. W przypadku firm posiadających tabor mieszany oraz zmieniających się kierowców – taki system telemetryczny jest równie użyteczny jak siejący błędnymi danymi najtańszy system monitoringu GPS z bliskiego wschodu.
Podczas wyboru systemu telemetrycznego trzeba zwrócić uwagę na zastosowanie i specjalizację firmy, która produkt dostarcza. Systemy przeznaczone do firm z taborem ciężarowym nie nadają się do przedsiębiorstw z pojazdami osobowymi.

- Czytelność raportów i podsumowań. Raport ECODRIVING powinien wskazywać miejsce powstawania problemu jak również sugerować rozwiązanie.
- Kryteria i sposób ocenienia kierowców. Ranking kierowców. Musisz wiedzieć co jest rejestrowane i co jest oceniane.
- Identyfikacja kierowców. Jeśli Twoi kierowcy wykorzystują karty RFID do wejścia do biura, zapytaj o możliwość wykorzystania ich do identyfikacji w samochodzie.
- Pomiar zużycia paliwa przez kierowców i przez pojazdy. Pamiętaj, pojazd jest narzędziem w rękach kierowców a nie odwrotnie.
- Częstotliwość rejestracji ocenianych parametrów jak również logika urządzenia. Im częściej i logiczniej tym lepiej. Po co nam technika jazdy kierowcy bez logiki i częstotliwości rejestracji co 15 sekund?
- Awaryjność produktów. Awaryjność na poziomie 1 promila to standard a nie wymagania.
- Sposób sygnalizacji i powiadamiania kierowcy o zarejestrowanym wykroczeniu musi być jasny, czytelny oraz nie powodować fałszywych sygnałów.
- Przebiegi pojazdów i spójność prezentacji w aplikacji. Bez względu na to czy monitorowany pojazd jest wyposażony w magistralę cyfrową CAN czy też nie, podsumowanie musi generować ilość przejechanych kilometrów dla CAŁEJ floty a nie wybiórczo dla monitorowanych pojazdów.
- Czas generowania raportów dla całej floty dla dużych zakresów czasowych. Czasy powyżej 1 minuty to sygnał, że coś jest nie tak.
- Jeśli jesteś menadżerem monitorowanej dużej floty pojazdów z kilkusetosobowym teamem kierowców, zapytaj o możliwość integracji ze swoim systemem HR.
Sprawdź nas i zobacz jak TruckOnline przedstawia twarde dane na temat ecojazdy ecodriving i jak rozumieją pojęcie ecojazdy fachowcy z 20 letnim doświadczeniem.