YouTube
Google +
Tweeter
Facebook

Monitorowanie floty

monitoring-floty-gps

Systemy służące do monitorowania floty GPS oraz do wspomagania zarządzania flotą stały się głównym źródłem utrzymania kilkuset firm na rodzimym rynku. Jakość tych usług pozostawia wiele do życzenia a nierzadko czas pobytu firmy na rynku zamyka się w kilkunastu tygodniach. Pozostajemy ze sprzętem niewiadomego pochodzenia i niedziałającym linkiem do tej fantastycznej strony internetowej. Przecież ten system GPS miał być tani i dobry!

Jak nie dać się nabić w butelkę? Oto kilka rad od profesjonalisty, który na tym rynku spędził 20 lat budując urządzenia do monitorowania floty GPS jak również tworząc rozbudowane systemy informatyczne służące do zarządzania pojazdami.

Test usługi: monitorowanie floty GPS

Istnieją dwa sposoby prezentacji usług dostawcy system lokalizacji pojazdów. Konto demonstracyjne z pojazdami demo przyszłego dostawcy systemu GPS lub konto demo + instalacja lokalizator GPS w pojeździe klienta. Tak zwane konta „demo” są idealnie przygotowane dla celów atrakcyjnego zaprezentowania usługi monitorowania floty GPS. Domagajmy się testu całej usługi monitorowanie pojazdu GPS wraz z instalacją lokalizatora gps do naszego pojazdu. Mimo, że powyższe rozwiązanie może okazać się płatne, taki rodzaj pozwoli na test w realnych warunkach firmy. Do testów udostępnijmy pojazd, który sprawia najwięcej problemów. Jeśli masz problem z:

  • monitorowanie paliwa
  • czas pracy kierowcy
  • jazda prywatna i służbowa

w trakcie trwania testu przekonasz się czy handlowiec mówił prawdę, czy system monitorowania floty GPS to fikcja a proste raporty to kara w postaci dziesiątek zestawień z których musisz sam wyciągnąć wnioski oraz posiadać wiedzę techniczną do ich analizy.

Wybór lokalizatora GPS – czarna skrzynka

Lokalizator GPS , magistrala CAN czy bez CAN, otwarty protokół czy zamknięty? Ile ma pobierać prądu z akumulatora i czy ma to jakiekolwiek znaczenie? Czy powinien mieć wbudowane zasilanie dodatkowe?

Na rynku monitoringu floty GPS ukształtował się trend sprzedaży lokalizatorów GPS bez otwartego protokołu komunikacyjnego. Powodem takiej praktyki, jest chęć uzależniania klientów od rozwiązań monitorowania floty GPS danego dostawcy i oznacza to niestety brak możliwości dokonania migracji do innego systemu lokalizacji pojazdów. Pytajmy czy lokalizator GPS ma „tylko możliwość” podłączenia do innych systemów zarządzania flotą GPS czy faktycznie jest już z nimi zintegrowany. Dobre chęci i zaklinania handlowca mogą nie wystarczyć. Profesjonalny monitoring GPS to oferta lokalizatorów + otwarty protokół komunikacyjny.

Wyposażenie lokalizatora GPS w czytnik magistrali cyfrowej CAN pozwoli na odbieranie takich danych z monitorowanego pojazdu jak stan licznika z deski rozdzielczej czy informacje o kontrolce ciśnienia oleju lub ENGINE CHECK. Zapytaj, czy lokalizator GPS ma wbudowany moduł CAN czy firma oferująca system monitorowania floty stosuje zewnętrzne przystawki do taniego lokalizatora.

Twoja czarna skrzynka musi posiadać tryb uśpienia w którym nie powinna pobierać więcej niż 10mA przy 12V. To bardzo ważny parametr. Duży pobór prądu z akumulatora na postoju to wcześniej czy później gwarancja kłopotów ze startem silnika. W większości przypadków handlowiec oferujący telemetrię informuje, że urządzenie do pozycjonowania ma tryb uśpienia 10mA i pokazuje kartę katalogową w której ten parametr jest wyszczególniony, ale nie dodaje, że aby odebrać dane z magistrali CAN potrzebujemy dodatkowo przystawki, która do poprawnej pracy pobiera pięć razy tyle prądu co śpiący lokalizator.

Dodatkowe zasilanie urządzenia uchroni system monitorowanie floty przed przerywaniem pracy lokalizatora GPS podczas np. uruchamiania silnika pojazdu lub podczas wyłączania głównego zasilania w przypadku pojazdów ciężarowych.

Lokalizator GPS a gwarancja pojazdu

Proces instalacji lokalizatora GPS lub czarnej skrzynki odbywa się na dwa sposoby:

  • lokalizator GPS instalowany pod deską rozdzielczą pojazdu poprzez wyspecjalizowanego technika, który podłącza urządzenie do monitorowania GPS do magistrali cyfrowej CAN pojazdu. Jest to najskuteczniejsze rozwiązanie pozwalające na bezawaryjną pracę i pobieranie bardzo wielu danych z monitorowanego pojazdu,
  • urządzenie dostarczane w postaci wtyczki do gniazda OBD (OBDII) (port diagnostyczny w pojeździe) ze zintegrowanymi antenami GPS, GSM i kartą SIM. Proces instalacji tego urządzenia GPS wymaga jedynie wpięcia do gniazda diagnostycznego przez klienta. Taka właściwość może jednak okazać się poniekąd wadą. Prosty montaż w widocznym gnieździe to także prosty i bezproblemowy demontaż.
Żaden z powyższych schematów nie gwarantuje pozytywnej opinii producenta pojazdu lub autoryzowanego serwisu. W przypadku awarii pojazdu związanej z elektroniką, serwis może wskazywać instalację systemu monitorowania floty GPS jako domniemany powód uszkodzenia. Renomowani dostawcy systemów do zarządzania flotą GPS wyposażają swoje produkty w tzw. „CanSniffer”. To sprytne urządzenie zapewnia odbiór informacji cyfrowych z pojazdu bez fizycznego podłączania się do przewodów. CAN SNIFFER jedynie słucha pola magnetycznego jakie generuje przewód z danymi cyfrowymi. Brzmi to jak science fiction, ale jest to działające rozwiązanie zapewniające spokój i bezpieczeństwo Twojego systemu monitorowania floty.

Wypróbuj Monitoring GPS bez umowy

Call Center Monitoring GPS

Monitoring GPS INFOLINIA
(+48) 22 599 45 00


Wypełnij formularz zgłoszeniowy tutaj już teraz lub zadzwoń!

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 Ocena 5.00 (5 głosów)

Dodaj komentarz


Kod antyspamowy
Odśwież