YouTube
Google +
Tweeter
Facebook

Monitoring i kontrola paliwa za pomocą oryginalnego pływaka

Większość monitorowanych pojazdów poruszających się po drogach posiada w zbiorniku paliwa tzw. pływak. To sprytne urządzenie ma za zadanie oszacowanie i przedstawienie w czytelny sposób kierowcy na desce rozdzielczej ile ma jeszcze paliwa. Większość lokalizatorów GPS przystosowano w taki sposób, aby mogły odczytać tą informację i wysłać ją do analizy do aplikacji.

Dokładność tego systemu, którego zadaniem jest kontrola zużycia paliwa jest uzależniona od stanu w jakim się znajduje ów element pomiarowy jak również od jego zakresu działania. Czy zdarzyło Ci się, że jadąc swoim samochodem po zatankowaniu „pod korek” jedziesz bardzo długo a wskazówka stoi jak przyklejona? To potocznie jest nazywane „martwą strefą”. Paliwo znajduje się z rurach dolotowych do zbiornika i zanim pływak zauważy że zaczęło go rzeczywiście ubywać mijają kolejne kilometry. W konsekwencji nie wiesz co się dzieje z paliwem przez kilkadziesiąt kilometrów. Zobaczmy zatem jak to wygląda w praktyce. Oto wykres, który pokazuje pomiar zużycia paliwa w zbiorniku w funkcji drogi (stan licznika z CAN).

monitorowanie-gps-osobowych-truckonline

Widzisz dwie „martwe strefy”? Pierwsza jest prawie dwukrotnie dłuższa od drugiej. Jak widać, ten typ systemu kontroli paliwa, może mieć duży błąd wynikający z „martwej strefy”.

Inny przykład niedokładności tego rozwiązania to monitoring zużycia paliwa za pomocą pływaka w pojeździe ciężarowym gdzie sumaryczna ilość paliwa w zbiorniku lub dwóch zbiornikach przekracza 800 litrów lub monitoring maszyny budowlanej, która pracuje 90% czasu pod kątem 30 stopni. Jeśli do tego dołożymy nieregularne kształty zbiornika paliwa lub w przypadku ciężarówki dwa zbiorniki po 400 litrów połączone pomiędzy sobą, może się okazać, że opieranie się o taki rodzaj systemu monitorowania zużycia paliwa to początek katastrofy.

Powstaje pytanie: czy jako manager firmy, która monitoruje kilkanaście pojazdów masz analizować wykresy paliwa i patrzeć czy ta linia prosta na wykresie to „martwa strefa”, czy kierowca nie dolał paliwa pod korek a może tankował podczas kiedy pojazd był pochylony?

Dla kogo pływak?
- samochody osobowe ze sprawną instalacją elektryczną.

Wypróbuj Monitoring GPS paliwa

Call Center Monitoring GPS

Monitoring GPS INFOLINIA
(+48) 22 599 45 00


Wypełnij formularz zgłoszeniowy tutaj już teraz lub zadzwoń!

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 Ocena 4.90 (5 głosów)