YouTube
Google +
Tweeter
Facebook

Telemetryczny system fabryczny czy TruckOnline

Wszyscy wiemy, że w kategorii jakości, najlepiej wypada fabryczny system telemetryczny monitorowania pojazdów wraz z opcją ecodriving. Jakość i trafność oceny kierowcy jest bardzo dobra ale cena najwyższa. Z raportu dowiesz się poza kilometrami pokonanymi przez pojazd co powinien zmienić kierowca w technice jazdy aby jeździć ekonomicznie oraz co jest oceniane i w jakich kategoriach.

Ocenie podlega między innymi:
  • zużycie paliwa podczas jazdy,
  • zużycie paliwa z obciążeniem
  • zużycie paliwa bez obciążenia
  • zużycie paliwa na postoju
  • czas pracy silnika na postoju
  • ekonomiczny zakres obrotów silnika
  • jazda z tempomatem i bez w stosunku do zużycia paliwa
  • hamowanie silnikiem

Na tej podstawie system liczy tzw. wskaźnik ekonomiczności czyli np. ile litrów paliwa jest potrzebne do przewiezienia 1 tony ładunku.

Niestety nie ma róży bez kolców. System monitorowania pojazdu czyli fabryczna telemetria jest idealna dla firm posiadających tabor jednego producenta. W przypadku firm posiadających tabor mieszany oraz zmieniających się kierowców – taki system telemetryczny jest równie użyteczny jak siejący błędnymi danymi najtańszy system monitoringu GPS z bliskiego wschodu.

Podczas wyboru systemu telemetrycznego trzeba zwrócić uwagę na zastosowanie i specjalizację firmy, która produkt dostarcza. Systemy przeznaczone do firm z taborem ciężarowym nie nadają się do przedsiębiorstw z pojazdami osobowymi.

Co powinno Cię zainteresować podczas wyboru systemu telemetrycznego ?
  • Czytelność raportów i podsumowań. Raport ECODRIVING powinien wskazywać miejsce powstawania problemu jak również sugerować rozwiązanie.
  • Kryteria i sposób ocenienia kierowców. Ranking kierowców. Musisz wiedzieć co jest rejestrowane i co jest oceniane.
  • Identyfikacja kierowców. Jeśli Twoi kierowcy wykorzystują karty RFID do wejścia do biura, zapytaj o możliwość wykorzystania ich do identyfikacji w samochodzie.
  • Pomiar zużycia paliwa przez kierowców i przez pojazdy. Pamiętaj, pojazd jest narzędziem w rękach kierowców a nie odwrotnie.
  • Częstotliwość rejestracji ocenianych parametrów jak również logika urządzenia. Im częściej i logiczniej tym lepiej. Po co nam technika jazdy kierowcy bez logiki i częstotliwości rejestracji co 15 sekund?
  • Awaryjność produktów. Awaryjność na poziomie 1 promila to standard a nie wymagania.
  • Sposób sygnalizacji i powiadamiania kierowcy o zarejestrowanym wykroczeniu musi być jasny, czytelny oraz nie powodować fałszywych sygnałów.
  • Przebiegi pojazdów i spójność prezentacji w aplikacji. Bez względu na to czy monitorowany pojazd jest wyposażony w magistralę cyfrową CAN czy też nie, podsumowanie musi generować ilość przejechanych kilometrów dla CAŁEJ floty a nie wybiórczo dla monitorowanych pojazdów.
  • Czas generowania raportów dla całej floty dla dużych zakresów czasowych. Czasy powyżej 1 minuty to sygnał, że coś jest nie tak.
  • Jeśli jesteś menadżerem monitorowanej dużej floty pojazdów z kilkusetosobowym teamem kierowców, zapytaj o możliwość integracji ze swoim systemem HR.

Sprawdź nas i zobacz jak TruckOnline przedstawia twarde dane na temat ecojazdy ecodriving i jak rozumieją pojęcie ecojazdy fachowcy z 20 letnim doświadczeniem.

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 Ocena 4.44 (9 głosów)

Dodaj komentarz


Kod antyspamowy
Odśwież