YouTube
Google +
Tweeter
Facebook

 

 

Ecodriving i monitoring GPS

Stały wzrost cen paliw, kosztów eksploatacji pojazdów a przy tym dążenie menadżerów do obniżenia kosztów działalności firmy jest powodem dla którego ECOdriving to jeden z najpopularniejszych tematów w mediach. Jest on również równoważny ze słowem „tanio i dobrze” u handlowca firmy zajmującej się systemami zarządzania flotą GPS (fleet management). Niestety oferowana przez dostawców usług monitoring pojazdu GPS funkcjonalności ich systemów zarządzania flotą to tylko kolejna bajka i sposób na uszczuplenie naszego portfela.

ecodriving i monitoring gps

Optymalizacja kosztów paliwowych, redukcja zużycia paliwa bez zmniejszenia tempa podroży, styl jazdy kierowcy – te wszystkie slogany znajdziemy w każdej reklamie usługodawców. Na moje pytanie: co Państwa zdaniem jest powodem zwiększonego zużycia paliwa w mojej firmie, dostaję w 90% odpowiedzi, że „powodem są zbyt wysokie obroty i kombinacje przy tankowaniu pojazdów”

Nasza konkurencja dostarcza wiele raportów, porównań i w ich opinii na pewno „złapiecie” Państwo tego co Wam tą normę zawyża.

Szanowni Państwo, wszystko dobrze, tylko że ja nie chcę grzebać się w setkach raportów z prostego powodu: ja się na tym nie znam i co więcej nie mam zamiaru się tego uczyć. Usługodawcy systemów zarządzania flotą zmusili nas do tego, abyśmy wiedzieli co to jest sonda paliwa, przepływomierz, CAN, LAN, WAN i rozumieli setki innych ciekawych określeń typu równanie ze szkoły średniej z „niewiadomą dążącą do nieskończoności” lub całka.

Czy nasza praca ma rzeczywiście polegać na analizie wykresów z cyfrowej sondy paliwa w funkcji drogi, pobierania danych źródłowych urządzeń zainstalowanych w pojazdach i ich dogłębnej analizy? Ależ nie! Nie zamierzamy się tym bawić. Szanowni nasi konkurenci, jeśli jeszcze tego nie zrozumieliście – to wy jesteście od tego i za to Wam płacą klienci.

Wspólnota Europejska ogłasza, że transport jest odpowiedzialny za 25% światowej emisji dwutlenku węgla i bije na alarm, urzędy skarbowe nękają nas podatkami, klienci żądają niższych cen a pracownicy większych pensji.

Czy za pomocą systemu zarządzania flotą i telemetrii czy sprytnych urządzeń instalowanych w samochodach, można spowodować, że te same trasy pokonywane przez naszych handlowców będą tańsze? Okazuje się, że tak. Nie koniecznie trzeba biegać za kierowcami i karać ich za kolejne zgłoszone przez system wykroczenia. Niestety metoda kija i marchewki w dłuższej perspektywie stanowi czynnik demotywujący.

Zadaniem systemu wspomagającego proces ECODRIVING jest pokazanie kierowcy, gdzie można zaoszczędzić bez uszczerbku na jego wygodzie i portfelu. Z punktu widzenia zarządcy floty chcemy widzieć tzw. ranking kierowców, który kierowca jest najlepszy a który najgorszy i dlaczego? Co powinien zmienić w swojej technice jazdy aby było taniej i bezpieczniej.

Zgłoś się do nas a zobaczysz jak działa system szkoleń kierowców w połączeniu z telemetrią w wykonaniu TruckOnline.

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 Ocena 4.90 (5 głosów)

Dodaj komentarz


Kod antyspamowy
Odśwież